برخی از نمونه کارهای من

معجزه ، فعل اراده و خواستن را می طلبید و علی رجبعلی ..

برندهایی که با ما به موفقیت رسیدن عین معجزه تبلیغات بوده است که به عنوان مثال تنها چند نمونه از آن ها را به شرح زیر می بینیم


بنیاد امور بیماری های خاص

هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم

حضور میلیونی برای کمک و همیاری ، فراتر از یک معجزه بود

طراحی، برنامه ریزی برای ساخت و پخش فیلم های مستند و تیزرهای انگیزشی تأثیرگذار و پراحساس ( هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم ) حس همذات پنداری و همدردی را به شکل معجزه و غیرمنتظر های در بین آحاد مردم کشور برانگیخت و در نتیجه میلیاردها و شاید هزاران میلیارد تومان کمکهای مردمی مرهمی شد برای درد و رنج بیماران بیماریهای خاص زیرا چنین گفته شد :

سرطان به جز درد هزینه دارد !

بوتان

گاهی هم یک سوت و کانسپت زیبا معجزه می کند
معجزه ی یک سوت !
" بوتان انتخابی مطمئن "

بوتان و کانسپت تبلیغاتی زیبای آن ، فقط سوتی بود که توسط علی رجبعلی نواخته شد ، بوتان صاحب معروف ترین ملودی در تبلیغات ایران آن چنان معروف و شناخته شد که هر جا نوای آشنای بوتان به گوش میرسد ناخودآگاه شعار معروف و سوت زیبای « بوتان انتخابی مطمئن» بر زبان ها جاری میگردد و اینگونه معجزه بوجود آمد و مفهوم استراتژی صحیح تبلیغات در بوتان جان گرفت .

اداره کل بازرگانی سازمان صدا و سیما

وقتی نحوه واگذاری باکسهای تبلیغات رادیو و تلویزیون ( پیام های بازرگانی ) توسط بخش خصوصی پدید آمد ،حرکت از سرعت انتقال پیشی گرفت و با استراتژی صحیح علی رجبعلی و برخی همکاران مسیری ناهموار هموار و اجرایی شد تحولی عظیم در این حوزه صورت گرفت و بودجه های سرگردان تبلیغاتی در کشور روانه رسانه ملی شد و شرایط حضور برندهای مختلف در رسانه مناسب سازی و در واقع آشتی برندها با رسانه ملی محقق گردید و ظرف مدتی کوتاه ارزش باکسهای پیام بازرگانی در صدا و سیما چندین برابر گذشته شد که البته این تحول می بایست صورت می گرفت زیرا تاثیر رسانه ملی فراتر از راندمان های اسمی از هر رسانه دیگری بوده و هست و ما توانستیم برند های زیادی را جذب رسانه نماییم . این معجزه ی بی نظیر در عرصه تبلیغات صدا و سیما ، روح تازهای در پیکره تبلیغات کشور توسط بخش خصوصی دمید و موجب رونق اقتصادی فراوانی گردید و علی رجبعلی بعنوان یکی از متولیان اصلی این مهم نه برای گران شدن تعرفه بلکه برای محبوبیت رسانه ملی و ایجاد فرصت و امکان برای برنامه سازی های بیشتر و افزایش سطح کیفی از جمله اهداف ایشان بوده و هست و بدین صورت پدیده ای شگرف برای فرهنگ رسانه ملی مطرح و اقتصاد رسانه ملی با بخش خصوصی به جایگاه واقعی خود رسید . البته دیگه الان اون جاده سنگلاخی آسفالت شده و اونم چند بانده ! و با سرعت غیر مجاز با اتفاق های عجیب و غریب به پیش می رود ولی فعال بماند…

صنایع شیر ایران

مشت اول و محکم در تبلیغات، برند و سهم بازار را ماندگار می کند

شرکت صنایع شیر ایران سالهاست که با ارائه محصولات لبنی با نام تجاری (پگاه) محبوبترین برند کشور در حوزه لبنیات ارگانیک سهم قابل توجه ای را از آن خود نموده است . اما شاید این میزان از موفقیت بدون انتخاب نام »پگاه« و شعار آشنای »پگاه همیشه آشنا« قابل دست یافتن نبود. علی رجبعلی نام برند پگاه و شعار و کانسپت آن را ابتدا برای کارخانه پنیر گلپایگان بنا نهاد ، حضور
گرم مدیر وقت در هیات مدیره صنایع شیر ایران در راه تبدیل شدن به یار همیشه آشنای خانواده های ایرانی در اقصی نقاط کشور از تأثیر معجزه آسای تیزرهای رادیویی و تلویزیونی برای نفوذ به فکر و قلب مردم بهره بسیار برد و شعار و کانست ملی علی رجبعلی برای نام ” پگاه “ در صنایع لبنی کشور را جاودانه نمود.

بانک تجارت

تبلیغات تنها راه انکار ناپذیر رشد و شکوفایی اقتصادی هر کسب و کاری است

دهها بانک دولتی و خصوصی در کشور مشغول به فعالیت بوده و هستند اما هیچ کدام دارای شعاری که به اندازه شعار ( بانک تجارت، بانک فردا ) پر مایه، با معنا و شیوا باشد نیستند. این شعار خالقانه و به یاد ماندنی و سایر خدمات تبلیغاتی که همگی بخشی از کمپینهای تبلیغاتی این بانک در بیست و سومین دوره حسابهای قرض الحسنه به اوج خود رسیدند که در نتیجه باعث افزایش چشمگیر مشتریان این بانک شد. کمپین و استراتژیهای مورد استفاده در آن بعنوان طرح و استراتژی علی رجبعلی است که بعدها الگویی برای تبلیغات سایر بانکها و موسسات مالی و اعتباری در کشور گردید و اینگونه معجزه پدید آمد.

شعار جدید برای بانک تجارت توسط علی رجبعلی برای سال 1400

تجارت ، یک بانک دارد ، بانک تجارت ، بانک فردا ( شعار برای علی رجبعلی محفوظ است )

کاچیران

معجزه تبلیغات حاصل سه عنصر ، تجربه ، دانش و خالقیت است
و راز موفقیت فقط فعل آرزو نیست، فعل اراده ، خواستن و خود باوری است

برند و تیزرهای تبلیغاتی کاچیران در حکم معجزه ای بینظیر در تبلیغات ایران بود. علی رجبعلی به اتفاق همکاران هنرمند خود در ساخت تیزر تبلیغاتی کاچیران از پویانمایی (animation ) استفاده نمود. این نوع تیزرها از لحاظ حجم انتقال اطالعات به مخاطب و معرفی برند و محصوالتش به بینندگان در کوتاهترین زمان ممکن، در آن سالها بینظیر و پیشگام بود و تأثیری معجزهگونه بر بینندگان گذاشت. این تیزر پویانمایی عالوه بر تبدیل کاچیران به برندی محبوب و شناخته شده، موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی از معتبرترین جشنواره عرصه تبلیغات کشور (جشنواره آگهی برتر) گردید و اینگونه سهم واقعی برند کاچیران از بازارهای هدف را توانست بدست آورد زیرا به قول علی رجبعلی تبلیغات عامل انکار ناپذیر معجزه است.

سایپا و سایپا یدک

شعاری انتخاب کنید هم معرف برند هم معرف محصول باشد
" مطمئن در انتخاب ، متمایز در خدمات "

هروقت تونستی زمان را نگه داری، اونوقت میتونی تبلیغات رو قطع کنی ! ، این جمله ای بود که علی رجبعلی به مدیریت وقت سایپا یدک گفت زیرا مدیریت وقت بر خالف منطق دور اندیشی در تبلیغات همواره از تقاضای باال سخن می گفت و نگران تبلیغات و این نوع اطالع رسانی بود ولی زمانیکه استراتژی و آینده نگری علی رجبعلی برای آینده سایپا و سایپا یدک بیش از پیش در اذهان ، صاحبان و خودروسازان سایپا متصور گردید ، امروز شاهد موفقیت یکی از بزرگترین خودرو سازان کشور به لحاظ بزرگی ، عظمت و اهمیت شعار ” مطمئن در انتخاب ، متمایز در خدمات “ مسیر توسعه و برنامه ریزی حال و آینده را برایشان به ارمغان آورد و اینگونه محبوبیت و اهمیت برند سایپا یدک را علی رجبعلی را ملی قلمداد و جایگزین نمود . در دوره ای که هنوز سایپا یدک خدمات پس از فروش آن چنان در بین عموم مردم جا نیفتاده بود علی رجبعلی طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی با شعار ( هوای پاک ) را بر شعار و کانسپت اصلی ” مطمئن در انتخاب ، متمایز در خدمات ” علاوه بر فرهنگسازی باعث شد تا سهم سایپا یدک از ارائه خدمات به مشتریان بویژه در ایام نوروز به شکل چشمگیری افزایش یابد. این کمپین که شامل پکیج کاملی از تبلیغات ، فیلم های مستند کاربردی، فیلم های آموزشی تا تیزرهای زیبای تبلیغاتی و انگیزشی ، معرفی خودروها آن چنان موفق بود که جریانی نوین را در این عرصه ایجاد نمود و عالوه بر آن مقام دوم گویندگی از جشنواره آگهی برتر سازمان صدا و سیما را بنام هوای پاک برای سایپا و سایپا یدک برایشان بدست آورد .

ارج

ارج نامی که میشناسید و به آن اطمینان دارید
باور و تاکید به معجزه عنصر اصلی و انکار ناپذیر تبلیغات است

شرکت ارج نمیتوانست سهم خود را از بازار بسیار رقابتی لوازم خانگی داخلی افزایش دهد اگر شعار ” ارج نامی که میشناسید و به آن اطمینان دارید ”برای این شرکت خلق نشده بود. ارج نمی توانست در میان برندهای داخلی و در میان همه اقشار مردم ایران تا این حد شناخته شده و مورد اعتماد باشد اگر تیزرهای خالقانه تبلیغاتی با خلق کاراکتر اختصاصی نخستین رباط آهنی برای این برند ساخته نشده بود. معجزه طراحی و تولید بیش از پنجاه تیزر رادیویی و تلویزیونی ، تبلیغات محیطی ، امور گرافیکی ، ساخت غرف نمایشگاهی خالق و فوقالعاده جذاب برای این شرکت از دیگر افتخارات علی رجبعلی بود. البته افسوس که توجیح اقتصادی اراضی ارج برای مسئولین این کشور بیشتر از 4000 نفر کارگر ارزشمند تر شد.! افسوس

صاایران

هیچ کسب و کاری در دنیا بدون تبلیغات پایدار نیست

شناخته شدن و خوشنامی برندی ایرانی در زمینه تولید وسایل الکترونیک و ابزار تکنولژیک به جز معجزه از چه راه دیگری ممکن بود؟ در زمانی که تکنولوژیهای جدید در سراسر دنیا خود نمایی می کرد و شاید همانند امروز تا این حد برای عموم مردم آشنا و شناخته شده نبود، صاایران هوشیارانه پا به عرصه بزرگترین تکنولوژی های رئز دنیا گذاشت ، خلق شعار جاودانه و پرمعنای ( صاایران؛ هر روز بهتر از دیروز ) باعث شد تا معجزه اتفاق بیفتد. برند صاایران در زمانی کوتاه و تنها با استراتژی حرفه ای در تبلیغات به جایگاه ویژهای نزد ایرانیان راه پیدا کرد زیرا به خود باوری ایرانی نائل گردیده بود و نه تنها مردم با محصولات صاایران آشنا شدند بلکه فروش محصولات این برند به شکل چشمگیری افزایش یافت ولی امان از دلالان واسطه مصلک و حضور واسطه های پر ادعا ! ، به هر حال بازار ایران در زمینه وسایل الکترونیکی و تکنولژیک نیازمند حرکت و تحولی از جنس اراده ایران و ایرانی بود و در شروع این نگاه بین المللی می رفت تا صاایران برند ایرانی معتبر شود ولی برند خارجی جایی برای برند نوپایی همچون صاایران نگذاشته بود به هر حال درآن شرایط نا به سامان علی رجبعلی توانست سهم صاایران را از بازارهای هدف بدست بیاورد ، کم بود ولی لذت بخش زیرا نام ایران پشتوانه این استراتژی نهفته بود آنهم از جنس مردان بی ادعا در هر دو جبهه و بسیار لذت بخش .

شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران

قدرت و ایستادگی با خوب مطرح شدن و خوب دیده شدن بدست می آید

فرودگاه ها و صنعت هوانوردی کشور و دستاوردهایش بویژه در دوران تحریم مورد توجه قرار نمی گرفتند اگر طراحی یک استراتژی برای معرفی آن پدید نمی آمد ، مطالعات زیر بنایی و دستیابی به گلوگاه های این صنعت در الیه های مختلف عامل اصلی برای ورود یک بخش خصوصی به این حوزه بود که در شروع و برای شناخت بیشتر مجموعه آثاری همچون مستندهای معرفی ، گزارشات عملکردی
و فیلم های تبلیغاتی حرفهای در این حوزه و برای نخستین بار توسط علی رجبعلی ساخته نمی شدند تا عالوه بر شناساندن صنعت هوانوردی و موفقیت برند در کنار صنایع بالا دستی در شرایط تحریم بنام شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با ورود به ایجاد فرهنگ چگونگی ارایه خدمات فرودگاهی ، اطلاع رسانی و آگاهی سازی و دستیابی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به استقلال مالی و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی و استقبال فراوان از فرصتهای سرمایه گذاری در این صنعت بویژه در حوزه خدمات فرودگاهی است که این مهم از جمله افتخارات و تاثیرات استراتژیک تبلیغات علی رجبعلی و صد البته با درایت و دلسوزی و پشت کار مردی بزرگ از جنس کار بنام یداله آقایی به سر انجام رسید وی همواره می گفت مهم رضایت خداوند است شاید تاثیر این جریانات تبلیغاتی را کسانی ندانند ولی او که می داند و همین برایم کافیست …

گروه ستاره کویر یزد

( نقش خاطره می‌زند فرش ستاره کویر یزد )

معجزه را حتی در کویر هم می توان دید

علی رجبعلی در دل کویر خشک مرکزی ایران نقش خاطره زد ، گروه ستاره ها را به جشنواره آسمان کویر فرا خواند و به درخششی زیبا و سودای فرش کردن جهان توسط صنعت فرش ماشینی از کویر یزد بدست آورد. وقتی شعار زیبا و ماندگار «نقش خاطره میزند فرش ستاره کویر یزد» برایشان خلق شد معجزه رخ داد و در اندک زمانی کوتاه به خاطره ی مشترک همه ایرانیان و بازار های خارجی تبدیل شدند و این گونه راز معجزه و کسب مقام از جشنواره های تبلیغاتی را با تبلیغات حرفه ای بدست آورد.